Kari Inkinen Pohjola Rakennuksen toimitusjohtajaksi

26.03.2019

Kari Inkinen

Kari Inkinen Pohjola Rakennuksen toimitusjohtajaksi

Pohjola Rakennuksen toimitusjohtajan Juha Metsälän siirtyessä hallituksen puheenjohtajaksi, aloittaa Kari Inkinen toimitusjohtajana 1.4.2019.

Pohjola Rakennus on perinteinen, vahva perheyritys, joka on vuosien saatossa kasvanut valtakunnalliseksi rakennusorganisaatioksi. Juha Metsälä on luotsannut yritystä nousujohteisesti ja määrätietoisesti eteenpäin kohti suurempaa liikevaihtoa ja laajempia markkina-alueita.

Vuonna 2018 Pohjola Rakennuksella aloitettiin tytäryhtiöiden fuusioiminen ja toiminnan yhtenäistäminen. 1.4.2019 tytäryhtiöt yhdistyvät Pohjola Rakennus Oy Suomeksi, jolloin myös ylimmässä johdossa tapahtuu muutoksia. Juha Metsälä siirtyy toimitusjohtajasta hallituksen puheenjohtajaksi ja keskittyy jatkossa hallitustyöhön. Nykyinen hallituksen puheenjohtaja Jukka Terhonen jatkaa hallituksen jäsenenä.

Pohjola Rakennus Oy Suomen uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Kari Inkinen. Uuden toimitusjohtajan keskeisenä tehtävänä tulee olemaan Pohjola Rakennuksen liiketoiminnan kehittäminen, vahvan kasvun ja kannattavuuden jatkaminen sekä brändin kehitys.

”Kari Inkisen nimitystä toimitusjohtajaksi tukevat hänen kokemuksensa kiinteistö- ja rakennusalalta sekä vahvat näytöt tuloksentekijänä. Pääkaupunkiseutu on Pohjola Rakennukselle merkittävä kasvualue ja Kari pääsee hyödyntämään paikallistuntemustaan. Lisäksi Kari on tutustunut Pohjola Rakennukseen ja sen toimintatapoihin hallituksen jäsenenä ja tunnen hänet jo entuudestaan.”, kertoo Juha Metsälä.

”Haluamme erityisesti kiittää myös Jukka Terhosta pitkäaikaisesta hallituksen puheenjohtajana toimimisesta sekä vahvasta hallitustyöstä”, Juha Metsälä kiittelee.

Kari Inkinen on toiminut muun muassa Spondan toimitusjohtajana sekä lukuisissa eri luottamustehtävissä rakentamisen alalla. Inkinen on toiminut Pohjola Rakennuksen hallituksen jäsenenä vuodesta 2018 alkaen, työt toimitusjohtajana alkavat 1.4.2019.

Lisätietoja:
Juha Metsälä, puh: +358 41 459 0600
Kari Inkinen, puh: +358 400 402 653

Pohjola Rakennus on hyvien naapurustojen rakentaja. Vuonna 1989 perustetulla perheyrityksellä on toimipisteet Helsingissä, Tampereella, Turussa, Oulussa, Jyväskylässä ja Kuopiossa. Yhtiö koostuu omasta maanhankinnasta, hankekehityksestä ja kerrostalotuotannosta. Olemme rakentaneet jo yli 12 000 kotia, jotka sijaitsevat hyvillä paikoilla ja joiden pohjaratkaisut suunnitellaan ammattitaidolla. Kun haet kohtuuhintaista, laadukasta kotia, käänny meidän puoleemme.